Svjetlost je dobra protiv depresije

Zimska depresija koja počinje s prvim kratkim danima i često ne prestaje sve do ožujka zna izazvati duga razdoblja lošeg raspoloženja, ali i nemiran san i tjeskobu, a neki stručnjaci tvrde da je najbolji lijek za ovu pojavu svjetlosna terapija.


Problem nastaje zato što se dani skraćuju, pa imamo sve kraća razdoblja dnevne svjetlosti, što navodi naše tijelo da proizvodi više melatonina, hormona koji izaziva pospanost. Stručnjaci sa univerziteta u Regensburu tvrde da depresija tijekom ovih sumornih mjeseci nije neobična, te kažu da je od obične melankolije razlikuje povećana pospanost, nedostatak snage, tromost, otežana koncentracija i opća smanjena vitalnost.

Njemački psihijatri kažu još da se zimska depresija može konstatirati kod ljudi koji su svakodnevno depresivni, najmanje dva tjedna, i kada se ona ponavlja najmanje dvije godine zaredom.

Isti stručnjaci smatraju da je najbolje rješenje svjetlosna terapija. Koristi se posebna svjetiljka koja daje utisak snažne sunčeve svjetlosti. Terapija se može sprovoditi u ambulanti ili kod kuće, a sastoji se u tome što bijeli zraci svjetiljke kroz mrežnicu oka stimuliraju određena područja mozga koja potiču proizvodnju serotonina. Poseban filtar koji posjeduje ova svjetiljka blokira štetno zračenje a dužina tretmana zavisi od snage lampe. Stručnjaci predlažu kao najbolje vrijeme za provođenje ovog tretmana jutro, kako bi tijelo razumjelo da je svanuo dan. Ako se pravilno koristi lampa pokreće unutrašnji sat, a rezultat toga je bolja koncentracija, poboljšanje sna i opće uživanje u životu.

Zamjenik direktora Klinike za psihijatriju i psihologiju bonske univerzitetske bolnice preporučuje osobama koje pate od zimske depresije da kupe lampu čija se cijena kreće između 400 i 1.200 eura, zavisno od njene snage.

Što se tiče svjetlosti iz solarija, ovaj stručnjak objašnjava da ona može da popravi raspoloženje kod nekih ljudi, ali da ne utječe na razinu hormona, kao što to čini svjetlosna terapija.

Ljekari još preporučuju umjereno vježbanje na svježem zraku, po mogućnosti u podne, kad je sunčeva svjetlost najjača, jer, čak i kad je oblačno, sunce je dovoljno jako da nam popravi raspoloženje.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi