Zob je nutricionistička zvijezda među žitaricama


Ako ste se dvoumili kojom žitaricom je najbolje započeti dan kako biste imali puno energije, nemojte dvojiti i odaberite zob.


Njena je kora krcata beta glukanom, ljepljivom vrstom topivih vlakana koja pomažu probavi tako što usporavaju prolazak hrane kroz probavni trakt. Samim time se i usporava apsorpcija ugljikohidrata, a u konačnici to znači da neće doći do naglog skoka šećera u krvi. Naime, krv neće biti "preopterećena“ glukozom u jednom trenu i neće se stvoriti hitna potreba za inzulinom.

Tako je zob idealna žitarica za dijabetičare, ali i za osobe koje pokušavaju smršavjeti. Naime, konzumacijom zobi držat će apetit pod kontrolom i smanjit će se želja za čestim grickanjem "zabranjenih namirnica“ poput čipsa ili slatkiša.

Jednako tako, ako u svoju prehranu uključite zobene mekinje, možete držati pod kontrolom skokove glukoze i inzulina u krvi nakon obroka, neovisno o tome borite li se sa šećernom bolešću ili ne.

Zob predstavlja dobar izvor proteina, ali je i krcata mineralima poput kalija, magnezija, fosfora, mangana, bakra i cinka. Osim što može biti od velike pomoći dijabetičarima, navika jedenja zobi može pomoći u snižavanju povišene razine kolesterola, u sprječavanju raka debelog crijeva, ali i predstavlja dobar lijek protiv zatvora.

Početak dana zaslađenom zobenom kašom je sjajan način za sprječavanje gladi koja nastupi prije podneva. Zob sadrži više vlakna nego druge žitarice te malo šećera, što znači da njegova razina u krvi neće naglo pasti nakon obroka. Također, američki su istraživači ustanovili kako zobena kaša čuva zdravlje arterija.

Za sjajan početak dana prepun energije kombinirajte zobenu kašu s nemasnim jogurtom ili mlijekom, malo voća i orašastih plodova.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi