Kupinom za odvikavanje od pušenja


Kupine sadrže vitamin A, B1, B2, B3, B6, vitamin C, folnu kiselinu, vitamin E i K. Mineralni sastav uključuje kalcij, željezo, magnezij, fosfor, kalij i cink.
Dobar su izvor aminokiselina i esencijalnih vlakana.



Komponente poput fenolne kiseline, flavonoida i flavonola antocijanozida štite od mnogih bolesti uzorkovanih oksidativnim oštećenjima.

Kupine izvrsno djeluju na zdravlje očiju.
Izvrsni rezultati postignuti su i kod dijabetičke retinopatije. Dijabetes uzrokuje brojna oštećenja u tijelu.

Istraživanja su potvrdila da antioksidansi mogu značajno umanjiti progresiju oštećenja organa, posebice očiju.
Antocijanozidi također jačaju stijenke krvnih žila i tako preveniraju pojavu varikoznih vena.

Prirodna su zaštita od raka pluća, crijeva i jednjaka.
Bobičasto voće dobar je saveznik u borbi s rakom.
Tu spada i kupina koja se nalazi na listi top 10 namirnica s najviše antioksidanata koji djeluju preventivno protiv karcinoma.
Posebno se ističe u borbi protiv raka pluća, debelog crijeva i jednjaka.
Mikronutrijenti iz kupine imaju zaštitno djelovanje i sprečavaju rast malignih stanica.

To potvrđuju i mnoge studije koje antocijaninima i tvarima poput elagične kiseline i cijanidin-3-glukozida pripisuju utjecaj na smanjivanje tumora i metastaza.

Obilje flavonola u kupini čini je blagotvornom za zdravlje srca.
Prisutnost magnezija i vlakana sprječava blokiranje arterija i stimulira tok krvi. To smanjuje rizik od srčanih bolesti poput moždanog i srčanog udara, i ateroskleroze.
Magnezij pomaže u regulaciji krvnog tlaka, prevenciji aritmije i nepravilnih otkucaja srca.
Spoj iz kupine cijanidin-3-0-glukozid štiti od endotelijalne disfunkcije - jednog od početnih procesa u razvoju ateroskleroze.
Cijanidin-3-0-glukozid bori se protiv slobodnih radikala i smanjuje upale i zadebljanje arterija.

Redovita konzumacija kupina od velikog značaja je za kognitivne sposobnosti.
Polifenolni spojevi iz kupine pomažu usporiti slabljenje motoričkih i kognitivnih sposobnosti, poboljšavaju pamćenje i neuralne funkcije.

Kupine kao prirodni izvor folne kiseline doprinose optimalnom razvoju fetusa i smanjuju rizik od malformacija.
Folna kiselina važan je nutrijent za sve dobne skupine.
Vitamin C i antioksidansi pomažu ojačati imunitet majke, dok prisutni minerali održavaju zdravlje kostiju.


Čaj od lista kupine ima ljekovita svojstva.
Obiluje adstringentnim taninima koji djeluje stezujuće i tako koriste kod proljeva i dizenterija.
Toliko je učinkovit da ga je Njemačka komisija E uvrstila u svoj registar kao tretman protiv proljeva.
Koristi se i za smanjivanje krvarenja iz rana, grlobolje, hemeroida.
Trudnicama se preporučuje mjesec dana prije poroda piti čaj od kupinovog lišća i sve druge pripravke od te biljke, da bi im porod prošao što lakše.
Oblozi od čaja koriste se za liječenje podbuhlosti lica i očiju.


Ljekovita svojstva kupine:

jača imunitet
poboljšava pamćenje i koncentraciju
pomaže kod tegoba dišnih puteva
sprječava i liječi bolesti srca i krvnih žila
pomaže radu probave i potiče mršavljenje
sprječava mnoge vrste raka
pomlađuje kožu
pomaže kod anemije
prirodan lijek za giht i osteoporozu
prirodna pomoć trudnicama i dojiljama


Kupina za odvikavanje od pušenja


Ako želite prestati pušiti koristite mlade izdanke, pupoljke kupine za žvakanje, jer vam nakon toga cigareta nikako neće odgovarati.
Blogger Tricks


Čudesne jagode


Želite li pročistiti organizam, uvečer se počastite većom porcijom jagoda (bez dodatka šećera ili šlaga), i ujutro ćete se probuditi svježi, odmorni i puni energije za predstojeći dan.


Budući da posjeduju svojstva analgetika, uhvati li vas glavobolja, ne posežite za aspirinom.

Radije pojedite zdjelicu svježih jagoda, jer za razliku od aspirina koji sadrži acetilsalicilnu kiselinu, jagode sadrže prirodne salicilate.

Također, zahvaljujući protuupalnim, antipiretskim i antibakterijskim svojstvima, jagode će nam poslužiti pri ublažavanju upalnih procesa, za sniženje temperature i kod mišićnih bolova.

Jagode sadrže obilje C vitamina, A vitamin, vlakna, željezo i folnu kiselinu koja je, između ostaloga, nužna trudnicama ili ženama koje planiraju trudnoću.

Jagode je najbolje jesti svježe, natašte ili između obroka. Jedu li se nezašećerene, odlično gase žeđ, a smiju ih jesti i dijabetičari.

Jagode pomažu kod:

kod oporavka nakon bolesti
za jačanje imuniteta
kod bolesti žući i jetre
kao prevencija želučanih bolesti
kod artritisa i reume
u liječenju anemije
kod bubrežnih kamenaca
kod povećanog kolesterola i krvnog tlaka.


Budući da čisti i njeguje kožu te ju, zahvaljujući vitaminu C i A održava glatkom i napetom, bit će dovoljno da jednom do dvaput tjedno stavite na lice jagode izrezane na kolutiće, ili od njih načinite kašastu masku, koju ćete poslije isprati prvo mlakom, a zatim hladnom vodom.

Trljate li njima zube, uklonit ćete zubne naslage i zube učiniti bjeljima.  Vitamini C i A su antioksidansi, a oni usporavaju starenje i gubitak elastičnosti tkiva, te uništavaju slobodne radikale, pa će redovno konzumiranje jagoda ubrzati cirkulaciju i pomoći u borbi protiv tog mrskog neprijatelja mnogih žena.

Želite li smršavjeti, a pritom si priuštiti i ekstravagantan gastronomski užitak, pospite ih s malo crnog ili zelenog papra.


Protiv umora: Željezo u krvi obnovite uz ciklu, koprivu..

Umor i dekoncentracija: Anemija se, prije svega, liječi pravilnom prehranom i namirnicama bogatim ne-hem željezom koje se lakše prerađuje u tijelu



Pojačan umor, slabost, bljedoća kože, nepravilan rad srca, bol u prsima, vrtoglavica, glavobolja, hladne ruke i stopala te kognitivne teškoće, simptomi su anemije, objašnjava nutricionistica Nataša Šoštarić. Anemija je nedostatak cvenih krvnih stanica, eritrocita, koji prenose kisik do svih stanica.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, pogađa 24,8 posto, točnije 1,62 milijarde ljudi. Najčešće od anemije pate predškolska djeca, a najrjeđe odrasli muškarci. U Hrvatskoj više od 20 posto ljudi boluje od anemije. Najčešće su to žene reproduktivne dobi. Ako je u pitanju nedostatak željeza uzrokovan nepravilnom prehranom, tada se samo prehranom može utjecati na tijek bolesti, pojašnjava Nataša Šoštarić.

Teži oblici zahtijevaju terapiju lijekovima i suplementaciju vitaminima i mineralima, posebice željeza, vitamina B12, vitamina C i folne kiseline. Lakši oblici uzrokovani privremenim nedostatkom željeza u prehrani mogu se izliječiti promjenom prehrane koja uključuje redovite i raznolike obroke gdje su zastupljene sve namirnice, posebice one koje su izvor hem željeza.

Hem željezo je oblik koji se lakše resorbira u tijelu, a izvor su namirnice životinjskog podrijetla poput crvenog mesa, peradi, iznutrica, školjki i riba. Nadalje, blaži oblici anemije povezani s deficitom željeza, vitamina B12 i C ili folne kiseline mogu se regulirati pravilnom i raznovrsnom prehranom uz eventualno suplementiranje vitaminima i mineralima. Najteži oblici zahtijevaju transfuziju krvi, terapiju lijekovima pa čak i presađivanje koštane srži u najtežim oblicima bolesti, dodaje nutricionistica.

Anemične osobe prehranu bi trebale obogatiti namirnicama bogatim željezom poput iznutrica, jaja, crvenog nemasnog mesa, riba i školjki. Od biljnih izvora željeza najbolji su leća, grah, slanutak i špinat. Osim željeza važno je prehranom unositi vitamin C, vitamin B12 i folnu kiselinu koji potpomažu apsorpciju željeza. Odlični izvori vitamina C su citrusno voće, šipak, brusnica, crni ribiz, dinja, grožđe, višnje, paprika, brokula, zeleno lisnato povrće, repa, kelj i špinat.

Dok se vitamin B12 nalazi u najvećoj količini u jetri, ostali izvori su riba, jaja, sir i crveno meso. Izvori folne kiseline su teleća jetra, pšenične klice, leća, šparoge, špinat i grah. Bitno je prehranu koncipirati u više obroka tijekom dana u kojima su zastupljene sve skupine namirnica kako bi se dobili raznovrsni obroci, bogati svim potrebnim mikronutrijentima, naglašava Šoštarić.

Posebno je važno kombinirati prije navedene izvore željeza i ostalih vitamina i minerala kako bismo osigurali što veću apsorpciju željeza iz hrane. Kao kućni pripravci mogu se pripremiti sok ili čaj od koprive, koja je odličan izvor željeza, zatim sokovi od repe i cikle, koje možete kombinirati sa sokovima citrusnog voća da im poboljšate okus i apsorpciju željeza zbog visokog udjela vitamina C, govori nutricionistica Nataša Šoštarić.


Veganstvo i anemija


Vegani ili vegetarijanci, koji pate od anemije, trebali bi pojačano obratiti pozornost na prehranu. Vegani su posebice izloženi jer uopće ne konzumiraju namirnice životinjskog podrijetla. Prehrana bi im se trebala bazirati na velikom unosu biljnih namirnica bogatih željezom.


Ključni mikroelement
 Željezo je mineral široko zastupljen u prehrambenim namirnicama. U organizmu se taloži u vrlo malim, ali vrlo važnim količinama. Kada se pokaže potreba za željezom kod rasta i razvoja, ono se troši iz tih zaliha.


Nalazi se u iznutricama, mesu, ribi, peradi, voću, povrću i žitaricama
Željezo se nalazi u iznutricama (teleća i kokošja jetra), nemasnom mesu, peradi, ribi, jajima, orašastom voću i sjemenkama (bučine i chia sjemenke), voću, zelenom lisnatom povrću (špinatu, blitvi, kupusu) i mahunarkama. Dnevno se preporučuje unos 2 do 3 serviranja namirnica iz skupine meso, riba, jaja pri čemu jedno serviranje mesa iznosi 75 do 100 g.


Najbolji izvor hem željeza u hrani je meso

Željezo se u namirnicama nalazi u dva oblika, hem i ne-hem obliku. Prehrambeni izvori hem željeza su meso, školjke, riba i piletina, dok su žitarce, povrće i mliječni proizvodi izvori ne-hem željeza. Hem željezo se lako apsorbira, dok ne-hem željezo organizam apsorbira s manjom učinkovitošću.

Izbjegavajte kofeinske napitke, pijte čaj
Kofeinske napitke dobro je zamijeniti čajem od đumbira i šipka koji je bogat vitaminom C ili sokom svježe iscijeđenog limuna jer upravo je vitamin C ključan vitamin koji omogućuje bolju apsorpciju željeza iz hrane. U prehranu je dobro uvrstiti voće iz porodice citrusa poput naranči, mandarina, grejpa a limunov sok stavljati u salate, na odreske ili ribu. Zeleno lisnato povrće također je dobar izvor vitamina C. Dobar način konzumacije su i svježi sokovi od špinata, blitve, naranče i malo limuna ili cikle i limuna te pripravci od koprive.




Proljetna poslastica u mladom luku


Mladi luk predstavlja idealnu kombinaciju luka i povrća. On je odličan izvor vitamina K i C, i vrlo dobar izvor vitamina A. Mladi luk štiti oči od upala i prevenira makularnu degeneraciju (kliničko stanje koje rezultira gubitkom vida).



 Zdravstvene dobrobiti koje pruža konzumacija mladog luka:

1. Čuva zdravlje srca

Mladi luk je pun antioksidanata koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanična tkiva. Spomenimo i vitamin C koji će se pobrinuti da kolesterol i krvni tlak budu pod kontrolom što je ujedno i zaštita od srčanih oboljenja.

2. Jača kosti


Uz vitamin C i K, mladi luk je zaštitnik zdravlja kostiju. Vitamin C je zadužen za proizvodnju kolagena, a vitamin K čuva gustoću kostiju.

3. Održava mladolik izgled kože

Ako govorimo o kolagenu, koži je potrebna kako bi ostala lijepa i mladolik, a mladi luk organizmu pomaže pri proizvodnji kolagena kako bi se ona prirodnim putem obnovila.

4. Ublažava prehlade

Često se spominje kako mladi lik ima antibakterijska svojstva, stoga su odlični borci protiv prehlada i gripa. Njegovi sastojci potiču izbacivanje sluzi iz respiratornog sustava.

5. Štiti vid

Pun karotenoida, mladi luk će čuvati vaš vid i zdravlje očiju. Sadrži vitamin A koji promovira dobar vid i štiti oči od upala i makularne degeneracije.

6. Snižava kolesterol

Mladi luk ima čak 6 sastojaka za koje se smatra da snižavaju kolesterol. Uz to će ova namirnica povećati nivo "tzv" dobrog kolesterola. Zeleni luk će također djelovati tako što će smanjiti i razinu šećera u krvi.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi