Čudesne jagode


Želite li pročistiti organizam, uvečer se počastite većom porcijom jagoda (bez dodatka šećera ili šlaga), i ujutro ćete se probuditi svježi, odmorni i puni energije za predstojeći dan.


Budući da posjeduju svojstva analgetika, uhvati li vas glavobolja, ne posežite za aspirinom.

Radije pojedite zdjelicu svježih jagoda, jer za razliku od aspirina koji sadrži acetilsalicilnu kiselinu, jagode sadrže prirodne salicilate.

Također, zahvaljujući protuupalnim, antipiretskim i antibakterijskim svojstvima, jagode će nam poslužiti pri ublažavanju upalnih procesa, za sniženje temperature i kod mišićnih bolova.

Jagode sadrže obilje C vitamina, A vitamin, vlakna, željezo i folnu kiselinu koja je, između ostaloga, nužna trudnicama ili ženama koje planiraju trudnoću.

Jagode je najbolje jesti svježe, natašte ili između obroka. Jedu li se nezašećerene, odlično gase žeđ, a smiju ih jesti i dijabetičari.

Jagode pomažu kod:

kod oporavka nakon bolesti
za jačanje imuniteta
kod bolesti žući i jetre
kao prevencija želučanih bolesti
kod artritisa i reume
u liječenju anemije
kod bubrežnih kamenaca
kod povećanog kolesterola i krvnog tlaka.


Budući da čisti i njeguje kožu te ju, zahvaljujući vitaminu C i A održava glatkom i napetom, bit će dovoljno da jednom do dvaput tjedno stavite na lice jagode izrezane na kolutiće, ili od njih načinite kašastu masku, koju ćete poslije isprati prvo mlakom, a zatim hladnom vodom.

Trljate li njima zube, uklonit ćete zubne naslage i zube učiniti bjeljima.  Vitamini C i A su antioksidansi, a oni usporavaju starenje i gubitak elastičnosti tkiva, te uništavaju slobodne radikale, pa će redovno konzumiranje jagoda ubrzati cirkulaciju i pomoći u borbi protiv tog mrskog neprijatelja mnogih žena.

Želite li smršavjeti, a pritom si priuštiti i ekstravagantan gastronomski užitak, pospite ih s malo crnog ili zelenog papra.


Blogger Tricks


Protiv umora: Željezo u krvi obnovite uz ciklu, koprivu..

Umor i dekoncentracija: Anemija se, prije svega, liječi pravilnom prehranom i namirnicama bogatim ne-hem željezom koje se lakše prerađuje u tijelu



Pojačan umor, slabost, bljedoća kože, nepravilan rad srca, bol u prsima, vrtoglavica, glavobolja, hladne ruke i stopala te kognitivne teškoće, simptomi su anemije, objašnjava nutricionistica Nataša Šoštarić. Anemija je nedostatak cvenih krvnih stanica, eritrocita, koji prenose kisik do svih stanica.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, pogađa 24,8 posto, točnije 1,62 milijarde ljudi. Najčešće od anemije pate predškolska djeca, a najrjeđe odrasli muškarci. U Hrvatskoj više od 20 posto ljudi boluje od anemije. Najčešće su to žene reproduktivne dobi. Ako je u pitanju nedostatak željeza uzrokovan nepravilnom prehranom, tada se samo prehranom može utjecati na tijek bolesti, pojašnjava Nataša Šoštarić.

Teži oblici zahtijevaju terapiju lijekovima i suplementaciju vitaminima i mineralima, posebice željeza, vitamina B12, vitamina C i folne kiseline. Lakši oblici uzrokovani privremenim nedostatkom željeza u prehrani mogu se izliječiti promjenom prehrane koja uključuje redovite i raznolike obroke gdje su zastupljene sve namirnice, posebice one koje su izvor hem željeza.

Hem željezo je oblik koji se lakše resorbira u tijelu, a izvor su namirnice životinjskog podrijetla poput crvenog mesa, peradi, iznutrica, školjki i riba. Nadalje, blaži oblici anemije povezani s deficitom željeza, vitamina B12 i C ili folne kiseline mogu se regulirati pravilnom i raznovrsnom prehranom uz eventualno suplementiranje vitaminima i mineralima. Najteži oblici zahtijevaju transfuziju krvi, terapiju lijekovima pa čak i presađivanje koštane srži u najtežim oblicima bolesti, dodaje nutricionistica.

Anemične osobe prehranu bi trebale obogatiti namirnicama bogatim željezom poput iznutrica, jaja, crvenog nemasnog mesa, riba i školjki. Od biljnih izvora željeza najbolji su leća, grah, slanutak i špinat. Osim željeza važno je prehranom unositi vitamin C, vitamin B12 i folnu kiselinu koji potpomažu apsorpciju željeza. Odlični izvori vitamina C su citrusno voće, šipak, brusnica, crni ribiz, dinja, grožđe, višnje, paprika, brokula, zeleno lisnato povrće, repa, kelj i špinat.

Dok se vitamin B12 nalazi u najvećoj količini u jetri, ostali izvori su riba, jaja, sir i crveno meso. Izvori folne kiseline su teleća jetra, pšenične klice, leća, šparoge, špinat i grah. Bitno je prehranu koncipirati u više obroka tijekom dana u kojima su zastupljene sve skupine namirnica kako bi se dobili raznovrsni obroci, bogati svim potrebnim mikronutrijentima, naglašava Šoštarić.

Posebno je važno kombinirati prije navedene izvore željeza i ostalih vitamina i minerala kako bismo osigurali što veću apsorpciju željeza iz hrane. Kao kućni pripravci mogu se pripremiti sok ili čaj od koprive, koja je odličan izvor željeza, zatim sokovi od repe i cikle, koje možete kombinirati sa sokovima citrusnog voća da im poboljšate okus i apsorpciju željeza zbog visokog udjela vitamina C, govori nutricionistica Nataša Šoštarić.


Veganstvo i anemija


Vegani ili vegetarijanci, koji pate od anemije, trebali bi pojačano obratiti pozornost na prehranu. Vegani su posebice izloženi jer uopće ne konzumiraju namirnice životinjskog podrijetla. Prehrana bi im se trebala bazirati na velikom unosu biljnih namirnica bogatih željezom.


Ključni mikroelement
 Željezo je mineral široko zastupljen u prehrambenim namirnicama. U organizmu se taloži u vrlo malim, ali vrlo važnim količinama. Kada se pokaže potreba za željezom kod rasta i razvoja, ono se troši iz tih zaliha.


Nalazi se u iznutricama, mesu, ribi, peradi, voću, povrću i žitaricama
Željezo se nalazi u iznutricama (teleća i kokošja jetra), nemasnom mesu, peradi, ribi, jajima, orašastom voću i sjemenkama (bučine i chia sjemenke), voću, zelenom lisnatom povrću (špinatu, blitvi, kupusu) i mahunarkama. Dnevno se preporučuje unos 2 do 3 serviranja namirnica iz skupine meso, riba, jaja pri čemu jedno serviranje mesa iznosi 75 do 100 g.


Najbolji izvor hem željeza u hrani je meso

Željezo se u namirnicama nalazi u dva oblika, hem i ne-hem obliku. Prehrambeni izvori hem željeza su meso, školjke, riba i piletina, dok su žitarce, povrće i mliječni proizvodi izvori ne-hem željeza. Hem željezo se lako apsorbira, dok ne-hem željezo organizam apsorbira s manjom učinkovitošću.

Izbjegavajte kofeinske napitke, pijte čaj
Kofeinske napitke dobro je zamijeniti čajem od đumbira i šipka koji je bogat vitaminom C ili sokom svježe iscijeđenog limuna jer upravo je vitamin C ključan vitamin koji omogućuje bolju apsorpciju željeza iz hrane. U prehranu je dobro uvrstiti voće iz porodice citrusa poput naranči, mandarina, grejpa a limunov sok stavljati u salate, na odreske ili ribu. Zeleno lisnato povrće također je dobar izvor vitamina C. Dobar način konzumacije su i svježi sokovi od špinata, blitve, naranče i malo limuna ili cikle i limuna te pripravci od koprive.




Proljetna poslastica u mladom luku


Mladi luk predstavlja idealnu kombinaciju luka i povrća. On je odličan izvor vitamina K i C, i vrlo dobar izvor vitamina A. Mladi luk štiti oči od upala i prevenira makularnu degeneraciju (kliničko stanje koje rezultira gubitkom vida).



 Zdravstvene dobrobiti koje pruža konzumacija mladog luka:

1. Čuva zdravlje srca

Mladi luk je pun antioksidanata koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanična tkiva. Spomenimo i vitamin C koji će se pobrinuti da kolesterol i krvni tlak budu pod kontrolom što je ujedno i zaštita od srčanih oboljenja.

2. Jača kosti


Uz vitamin C i K, mladi luk je zaštitnik zdravlja kostiju. Vitamin C je zadužen za proizvodnju kolagena, a vitamin K čuva gustoću kostiju.

3. Održava mladolik izgled kože

Ako govorimo o kolagenu, koži je potrebna kako bi ostala lijepa i mladolik, a mladi luk organizmu pomaže pri proizvodnji kolagena kako bi se ona prirodnim putem obnovila.

4. Ublažava prehlade

Često se spominje kako mladi lik ima antibakterijska svojstva, stoga su odlični borci protiv prehlada i gripa. Njegovi sastojci potiču izbacivanje sluzi iz respiratornog sustava.

5. Štiti vid

Pun karotenoida, mladi luk će čuvati vaš vid i zdravlje očiju. Sadrži vitamin A koji promovira dobar vid i štiti oči od upala i makularne degeneracije.

6. Snižava kolesterol

Mladi luk ima čak 6 sastojaka za koje se smatra da snižavaju kolesterol. Uz to će ova namirnica povećati nivo "tzv" dobrog kolesterola. Zeleni luk će također djelovati tako što će smanjiti i razinu šećera u krvi.

Lijek u cica maci ( vrba iva )


Vrbe su dvodomne biljke što rastu u obliku grma ili drveta. Svaki grm ili drvo nosi cvjetove samo jednog spola.




Muški cvjetovi su jajastog oblika s prašnicima žute boje, dok su ženski cvjetovi vitki i valjkasti, sivo-zelene boje. Cvjetovi nazvani »mace« pojavljuju se prije listanja. Listovi bijele vrbe nalaze se na kratkoj peteljci, dugački su, šiljasti, sitno nazubljeni i s obiju strana obrasli srebrno-sivim dlakama. Krhka vrba ima gole listove bez dlaka. Najviše listova ima vrba Iva.

U proljeće se s tanjih grana guli kora te režu mladice s mladim listovima, i to je ljekoviti dio vrbe ive ili u narodu znane kao cica maca.


Odavno je poznata kao ljekovito sredstvo što snizuje groznicu i steže, umiruje bolove i pospješuje izlučivanje znoja i mokraće, a samim time i izlučivanje otrovnih tvari iz tijela. Čaj od vrbove kore posebno se preporučuje kod reumatizma, posebno reumatizma zglobova i gihta. Vrbova kora umiruje bolove i uništava klice te zbog toga postiže vidne rezultate kod svih katarnih upala želuca i crijeva. Izvana čaj od vrbove kore koristi se za grgljanje kod upale krajnika i zubnog mesa te za ispiranje i obloge u liječenju rana.

Djelovanje na izlučivanje mokraće uzrokuje povišeno izlučivanje mokraćne kiseline pa to vrlo povoljno utječe na oboljenja od gihta i upale zglobova (artritis). Istovremeno djelovanje na izlučivanje znoja povisuje i izlučivanje iz tijela otrovnih tvari.


Čaj od vrbine kore vrlo se preporuča kod reumatizma, naročito kod reumatizma zglobova i kod svih pojava gihta. S obzirom da uništava klice i da istodobno umiruje bolove, vrbina kora ima vrlo povoljan učinak kod svih kataralnih stanja želuca i crijeva, pa se liječe proljevi i crijevni grčevi, prekomjerna sluz želuca i crijeva, a uništavanjem klica dolazi do bakterijskog rastvaranja, koje iz želuca i crijeva odvodi otrovne tvari pa u cijelom tijelu nastaje ravnoteža sokova.


Vlažni i topli oblozi vrlo se preporučaju kod upaljenih nervnih ganglija, neuralgije trigeminusa i kod otvorenih gangrenoznih čireva.

Znanstvene studije su ukazale na antioksidativno djelovanje vrbe Ive u čaju njezina cvijeta koje je skoro dva puta veće nego kod drugih antioksidanata (selen i vitamina E).


Zbog svog jakog antioksidativnog djelovanja, čaj od cvijeta vrbe iva može se koristiti s povjerenjem za liječenje karcinoma prostate i maternice.

Za vanjsku upotrebu čaj od vrbove kore koristi se za grgljanje kod upale krajnika i zubnog mesa te za ispiranje i obloge u liječenju rana, čireva i kožnih osipa.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi